amestnanec opúšťa vašu firmu. Následne na to sa dozviete, že konkurencia vyvíja nový produkt, ktorý sa nápadne podobá na váš prebiehajúci výskum a plánovanie.
Myslíte si, že tento problém sa vás nemôže týkať? Že je to len malý problém, ktorý nemôže spôsobiť veľkú škodu? Skúste sa zamyslieť znova. Len nedávno, spoločnosť Waymo (Google divízia automobilov “bez vodičov”) podala žalobu proti bývalému zamestnancovi a jeho aktuálnemu zamestnávateľovi, firme UBER, za údajné porušenie obchodných tajomstiev. Podľa spoločnosti Waymo im bolo odcudzených 14 000 dôverných a chránených súborov, vrátane výkresov dosiek integrovaných obvodov pre LiDAR (sieť senzorov umožňujúcich autonómnym vozidlám orientovať sa v priestore).
Podľa súdu, bolo skopírovaných 9,7 GB údajov na externý pevný disk, ktorý bol pripojený k firemnému notebooku. Hneď na to, bol na notebook nainštalovaný nový operačný systém, ktorý mal za úlohu “preformátovať zariadenie”, v snahe zahladiť stopy. Spoločnosť Waymo tvrdí, že niekoľko mesiacov pred stiahnutím súborov mal zamestnanec oznámiť kolegom, že má v úmysle “kopírovať” technológiu Waymo pod hlavičkou konkurencie. Výsledok právneho prípadu zostáva ešte stále otvorený.
Je to však prvýkrát, čo veľká spoločnosť verejne priznala krádež firemných údajov. Niekoľko mesiacov na to, spoločnosť Tesla taktiež začala súdne konanie proti svojmu bývalému zamestnancovi. Údajne sa pokúsil opustiť firmu s dôvernými údajmi a snažil sa “ukradnúť” kľúčových firemných zamestnancov. Jeho cieľom bolo založenie si vlastnej konkurenčnej firmy. Keď si vezmete do úvahy veľkosť a celosvetovú reputáciu firiem, je až ironické aké jednoduché bolo dostať sa k ich tajným údajom a je až zarážajúce ako mohli zabudnúť na niečo také ako: Datal Loss Prevention (Ochranu pred stratou dát).
Ako sa vlastne ubrániť možnému úniku dát?
Odpoveďou je: kontrola prístupu zamestnancov k dôverným údajom, obmedzenie schopnosti kopírovať, tlačiť, posielať e-maily, zdieľať alebo ukladať kľúčové súbory na externú jednotku. Riešením je používanie technológiu, ktorá uchováva vaše údaje tam kde patria – vo vašej firme. Vedeli ste, že 8 z 10 odchádzajúcich zamestnancov radi so sebou vezmú aj strategické firemné dokumenty či prezentácie? Problém je hlavne v tom, že oni to považujú za svoju prácu a nie za firemné “duševné” vlastníctvo. Rovnako si napríklad vezme 1 z 3 zamestnancov databázu kontaktov, keďže predpokladá, žeby ich v budúcom zamestnaní mohol ešte využiť. Či už ste Google, Tesla alebo akýkoľvek podnik s ambíciou rásť, chráňte si svoje “duševné a intelektuálne vlastníctvo”.
Chcete vedieť ako? Prečítajte si viac o Ochrane pred stratou dát alebo nás kontaktuje na: info@comtec.sk
Zdroj: www.safeticausa.com